banner

Vývoj SEO

Na konci devadesátých let a na přelomu tisíciletí se Internet stal důležitým prostředím pro komerční aktivity obchodních společností. Google se stal nejpoužívanějším vyhledávačem na světě a provozovatelé webů zjistili, že je bezpodmínečně nutné, aby se jejich stránky umísťovaly co možno nejvýše ve výsledcích vyhledávání.

Za účelem dosažení tohoto cíle webmasteři praktikovali řadu různých SEO taktik:

  • placené odkazy
  • zahlcení stránek klíčovými slovy
  • odkazové farmy
  • skrytý text a maskování obsahu
  • duplicitní obsah
  • komentářový spam zaplevelující blogy a zpravodajství

Tyto metody byly cílené pouze na roboty vyhledávačů. Obsah webu, který byl příliš příliš zahuštěn klíčovými slovy, se stal nečitelným pro člověka. Jenže roboti vyhledávačů nebyli tak chytří jako jsou dnes a tak pomocí této taktiky se dařilo zvýšit pozici internetových stránek v žebříčku vyhledávačů. Když webmaster viděl, že pozice stránek se posílila, kdo by se staral o koncového uživatele?

 

Spadla klec

Pak se SEO odvětví změnilo. Roboti společnosti Google se stali sofistikovanějšími. Dřívější taktiky již nefungují, a pokud byste je vyzkoušeli, vaše stránky by byly penalizovány a to by mohlo zbrzdit budoucí šance na dobré organické výsledky vyhledávání. Dnešní SEO je zaměřeno na člověka, vašeho koncového uživatele. Webový vývojáři by měli optimalizovat webové stránky a jejich obsah tak, aby byly atraktivní pro návštěvníky a potenciální zákazníky.

Mezi současné efektivní SEO taktiky patří:

  • výroba kvalitního obsahu webu
  • strukturovaná sémantika zdrojového kódu
  • pečlivě vytvořený a přesný název stránky a metadata
  • důkladná analýza klíčových slov
  • vysoce kvalitní příchozí i interní zalinkování
  • marketing na sociálních sítích

Prostřednictvím vaší značky, spojeni se zákazníky a návštěvníky webu, kvalitním obsahem a solidní strategií na sociálních sítích, můžete začít budovat silnou reputaci vaší značky a zvyšovat kvantitu i kvalitu vztahů s jejími "fanoušky". Spotřebitel mnohem raději nakoupí ve vašem elektronickém obchodě, pokud ho zaujme jeho obsah a dokonce ho i nasdílí ostatním na sociálních sítích, než na konkurenčním webu, který taktiky SEO nevyužívá.

S teorií, že "SEO je mrtvé" se každý může občas setkat. Teorie ale zdaleka již není pravdivá. Vzhledem k tomu, že internetové prostředí se vyvíjelo a vyhledávače jako je Google zlepšily své algoritmy, změnily se i postupy SEO. Stručně řečeno, SEO se vyvinulo v něco jiného.

Všechny komerční podnikatelské subjekty by v současné době měly mnohem více brát zřetel na fungování vyhledávačů, aby se zařazením na přední pozice ve vyhledávačích dostaly do zorného úhlu spotřebitelů na internetu.

 

Jak vyhledávače vydělávají peníze a proč je to důležité

Existují dva druhy výsledků vyhledávání: organické a placené. Organické výsledky jsou "přirozenými" výsledky vyhledávání. Jsou založeny na řadě složitých algoritmů, které používají vyhledávače, jako je Seznam nebo Google s cílem zajistit, aby stránky, které se objeví na první stránce výsledků vyhledávání, byly ty, které nejlépe odpovídají vašemu dotazu. Vyhledávače se vždy snaží zajistit, aby stránky objevující se ve výsledcích organického vyhledávání, byly nejvíce relevantní k dotazu. To je jediný způsob, jak může být vyhledávač lepší než ostatní. Jakmile uživatel má pocit, že daný vyhledávač mu neposkytuje informace, které potřebuje, bude jednoduše používat jiný. Všechny velké vyhledávače se pořád zdokonalují a aktualizují, aby zajistily, že jejich organické výsledky vyhledávání jsou té nejvyšší kvality. Například Google průměrně realizuje 500 až 600 změn algoritmů za rok. Jedná se většinou o drobné aktualizace a zlepšení funkcí, na základě nichž Google indexuje neboli řadí webové stránky. V nedávné době proběhly tři velmi významné aktualizace, které měly velmi významný vliv na SEO odvětví:

Panda

si klade si za cíl podpořit stránky s originálním a čerstvým obsahem a automaticky penalizovat nekvalitní stránky s velkou koncentrací reklam a s chudým obsahem. Před Pandou jste v bezpečí, pokud budete publikovat kvalitní originální obsah, který si lidé rádi přečtou a nasdílejí.

Penguin („Tučňák“)

hledá a penalizuje stránky, kterým se snaží pomoci účelově vytvářené, pro uživatele neužitečné odkazy z jiných stránek. Pokud budete na stránkách zveřejňovat kvalitní původní obsah, na který budou jiné seriózní stránky odkazovat (linkovat) samy od sebe, je Penguin pro vaše stránky minimálním rizikem. To znamená, že byste se neměli zapojovat do žádných "spamovacích" linkovacích praktik, jako je nákup odkazů, spamování stránek komentáři nebo příspěvky s odkazem, placené PR články vytvářené pouze pro získání odkazů, zveřejňování spamových tiskových zpráv a tak dále.

Pigeon („Holub“)

se snaží zvýšit kvalitu odpovědí Google na regionální dotazy (kadeřnictví olomouc) na úkor nerelevantních stránek.

Hummingbird („Kolibřík“)

pomáhá uživatelům vyhledávat na webu pomocí konverzace s vyhledávačem místo jednotlivých exaktních dotazů. Hummingbird je navržen tak, aby poskytoval odpovědi na množství specifických dotazů (long tail searches) intuitivnějším způsobem než předchozí algoritmy Google. Hummingbird by měl pomoci s těmito poptávkami, stejně jako s nárůstem hlasového vyhledávání z mobilních zařízení, která mohou obsahovat hovorový jazyk a hovorové fráze.

 
Nahoru
 
Sdílet na: