banner

Nejnovější články

 
img

Čtyři zdroje dat, které nepoužíváte

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Žijeme v báječné době. Je k dispozici velké množství zdrojů dat pro optimalizaci webů, některé dokonce zdarma. Přesto vývojáři, správci a konzultanti používají jen malou menšinu informací, které mohou dostat. Povíme si o čtyřech cestičkách ke zlepšení webu, které skoro určitě zatím nepoužíváte. Evergreenem při vyhodnocování provozu na webu jsou u nás i celosvětově Google Analytics. Konzultanti se naučili využívat také statistiky klíčových slov…

 
img

Google rozdává červené karty

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) V posledních týdnech se množí zprávy o vlnách penalizací ve výsledcích vyhledávání Google. Všichni si musíme dávat pozor dvojnásobně.   Dva druhy penalizací Pokud se dopouštíte z pohledu vyhledávače nepravostí ve snaze zlepšit pozice webu ve vyhledávání, můžete se stát terčem odvetné akce jeho administrátorů. V takovém případě zpravidla obdržíte notifikaci prostřednictvím Google Webmaster Tools (máte-li je aktivovány; od Seznamu zprávu…

 
img

Z jednoho webu máte čtyři

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Společnost Google se stále více zaměřuje na weby se zabezpečeným připojením. Máte tak možnost předběhnout konkurenci, určitě však budete mít se svými stránkami víc práce. Z internetového bankovnictví a nyní stále více z dalších služeb známe weby, ke kterým se prohlížeč připojuje zabezpečeně. V prohlížeči takové weby poznáme podle různých ikonek klíčů a visacích zámků v řádku s adresou webu. A ještě zřetelněji zabezpečený web poznáme podle jeho…

 

Pořiďte si vlastního robota

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Na firemním webu může dojít k různým technickým problémům. Velkou část z nich zjistíme v reportech z Google Webmaster Tools či z Bing Webmaster Tools. Data v těchto reportech však nejsou vždy kompletní (záleží, které stránky vyhledávač považuje za hodné svého zájmu) a typicky jsou zpřístupněna s…

 

Obsah je král, forma je královna

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Všichni víme, že podmínkou úspěchu v SEO jsou kvalitní texty. Jedná se o podmínku nutnou, ne však postačující. Musíme ke kvalitním textům přidat něco navíc.   Pár odstavců slohového cvičení nestačí Originální text je často krátký a relevantní slovní spojení se v něm objevují jen párkrát. Je…

 

Na která klíčová slova máme cílit?

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Určitě na taková, která webu přinesou návštěvnost a konverze. Ale která to jsou? Většina lidí nejraději získává nápady ze statistik v Google Analytics. Tam však v budoucnu neuvidíme jednotlivá slova z vyhledávače Google kvůli údajné snaze Googlu ochránit soukromí uživatelů (Seznam a Bing zatím…

 

Když revoluce požírá své děti

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Nástup fulltextových webových vyhledávačů v 2. polovině 90. let přinesl rozmach SEO coby úplně nového odvětví. SEO konzultanti a agentury se rozbujeli jako houby po dešti a při tvrdém konkurenčním boji přišly na řadu i nečestné metody. Vyhledávače se postupně naučily čachry v SEO penalizovat na…

 

Když je dobro trestáno

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Z pohádek jsme zvyklí, že konání dobra, potažmo jednání v dobré víře je odměňováno. V životě je tomu někdy naopak a smutná realita se nezastavuje ani před optimalizací webových stránek na rychlost. Připomeňme, že pomalé webové stránky jsou nejen zhoubou konverzí, ale nemají je rády ani vyhledávače.…

 

Vpád kočovníků

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Když pohlédnete do statistik návštěvnosti svého webu, jedna veličina bude letos určitě vyšší než před rokem či dvěma: Podíl návštěv z mobilních zařízení stoupá z jednotek procent na desítky a lze čekat, že letos spouštěné grqafické podoby webů v průběhu své životnosti zažijí dobu, kdy návštěvy z…

 

Příběh jedné popravy

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann) Internetová globální aukční síň eBay se již zpravidla neobjevuje na čelných místech vyhledávacích výsledků Google. Pozorní uživatelé webu to přičítali razii na nekvalitní weby, posléze se však ukázalo, že eBay byla potrestána za špinavý trik. Poslední dobou probíhají zátahy na nekvalitní…