banner

Optimalizace obsahu

Poznejte své publikum, svoji cílovou skupinu

Nejdůležitější věcí, kterou musíte udělat, pokud chcete zvýšit výkon vašich webových stránek, je naplnit ji skvělým obsahem. A prvním krokem při psaní obsahu na web je identifikace svého publika – svojí cílové skupiny. Nepíšete obsah na web jednoduše proto, že vás baví psaní a ani proto, aby byly vyhledávače spokojené. Vy byste měli psát pro lidi, ne pro roboty, tak aby obsah vašich stránek byl přesně to, co uživatelé opravdu chtějí číst, ztotožnit se s tím a podělit se o to na svých sociálních sítích. Odměnou za kvalitní obsah webu vám bude lepší indexace ve vyhledávačích, větší návštěvnost a vyšší míra konverze. V prvních letech komerce na webu byly stránky se spamovým obsahem řazeny vysoko ve vyhledávačích, ačkoli byly často nečitelné pro uživatele. Provozovatelům stránek to bylo jedno, pokud dosáhli dobrého umístění ve vyhledávačích. Tvůrci stránek psali obsah pro vyhledávače a ne pro lidi. Nyní však Google penalizuje stránky, které produkují tento typ obsahu. To je důvod, proč je v poslední době důležité zaměřit se na obsah.

Pokud připravíte obsah webu, který je informativní, je zábavný, řeší problémy a poskytuje čtenářům něco hodnotného a zajímavého, bude generovat provoz, bude více sdílen na sociálních sítích a bude považován za dobrý zdroj informací ve vašem oboru. To je to, co vám přinese dobré výsledky ve vyhledávačích a tím i dobré zisky.

Měli byste mít na mysli konkrétní účel webu a konkrétní typ návštěvníka, pro kterého budete psát. Měli byste si definovat svého cílového zákazníka, porozumět jeho potřebám a napsat obsah webu cíleně pro něj.

Nevíte-li jak začít s identifikací svého cílového zákazníka, začněte vyhodnocením svých nejlepších zákazníků. Určete vlastnosti, které mají společné, a pak vytvořte jednu imaginární osobnost, která je odráží.

 

Poznejte, co chtějí zákazníci, a pochopte, proč by měli vyhledávat vaše stránky

Skvělé, takže jste identifikovali svoji cílovou skupinu zákazníků. Nyní je potřeba, abyste se ujistili, že obsah webu, který produkujete, je osloví. Pokud budete reagovat na potřeby svojí cílové skupiny zákazníků, budou lidé váš web více číst a sdílet, a to vám pomůže k lepším pozicím ve vyhledávačích.

Lidé vyhledávají na internetu z různých důvodů.

Běžné důvody vyhledávání v B2B sektoru:

  • zákazník chce najít kategorii výrobků
  • zákazník chce informace o produktu či řešení
  • zákazník chce řešit konkrétní obchodní problém

Běžné důvody vyhledávání v B2C sektoru:

  • zákazník chce najít nejlepší cenu
  • zákazník chce najít nejbližší místo, kde může nakoupit
  • zákazník chce najít produkt nebo službu, které viděl v reklamě

 

Optimalizace obsahu, klíčová slova

I když je důležité plně se soustředit na čtenáře a kvalitu obsahu vašeho webu, je stále potřeba optimalizovat obsah webu také s ohledem na vyhledávače. Klíčové slovo slovo (nebo fráze), jehož prostřednictvím zákazník najde vaši webovou stránku v internetovém vyhledávači. Klíčové slovo by mělo odrážet, o čem vaše webové stránky jsou. Vaše stránky by měly pojednávat o jednom hlavním tématu. Vyberte klíčové slovo, které:

  • představuje dobře obsah vašeho webu
  • bude pravděpodobně použito většinou uživatelů při hledání daného hlavního tématu

Tipy na klíčová slova:

  • vaše klíčové slovo může obsahovat více než jedno slovo
  • pokud vaše klíčové slovo obsahuje několik slov, záleží na pořadí slov. Například „mletá káva“ není totéž jako „káva mletá“ a tato klíčová slova přinesou různé výsledky ve vyhledávači
  • přemýšlejte o tom, jaký jazyk váš cílový zákazník bude pravděpodobně používat
  • zaměřte se také na slova, která jsou sémanticky podobná vašim klíčovým slovům. Jedná se o rozdílná slova, které se mohou týkat vašeho hlavního tématu a sdělit čtenářům stejnou zprávu. Například „hrané míčky“, „použité míčky“ a „recyklované míčky“ jsou různá klíčová slova vztahující se ke stejnému tématu
  • neopakujte záměrně klíčové slovo několikrát v jedné části obsahu! Pokud je jejich opakování přirozené, zapadá do obsahu a není uměle vynucené, je to v pořádku
  • titulek sestavte s využitím klíčových slov nebo frází, která jsou důležitá pro váš web. To je dobrý začátek ptimalizace vašeho webu.

Nicméně mějte na paměti, že kvalita vašeho obsahu je stěžejní a že píšete pro skutečné lidi a ne pro vyhledávače. Pokud začnete příliš optimalizovat svůj obsah a cpát do něho příliš mnoho klíčových slov, bude vás Google penalizovat. Všechny významné vyhledávače neustále hledají webové stránky, které porušují jejich podmínky. Vyhledávače neustále aktualizují své algoritmy pro automatickou detekci stránek, které se snaží podvádět systém. Mají také manuální webové spam týmy, což jsou lidé, kteří hledají spam a prověřují hlášení o spamu. Penalizace od vyhledávače může mít za následek obrovský pokles v žebříčku a může vážně ovlivnit vaše šance na dobré umístění v budoucnosti, což může mít devastující vliv na generování obchodních výsledků.

Jaký typ jazyka používat?

Než začnete psát svůj obsah, budete také muset zvážit, jaký jazyk vaše cílová skupina zákazníků používá. Jaká slova potencionální zákazníci používají, když mluví o vašich produktech, o oboru vašeho podnikání nebo co vlastně na internetu hledají? Samozřejmě se to bude lišit v závislosti demografii, věku, pohlaví atd. Vyhledávače se neustále zlepšují ve schopnosti pochopit záměr hledajícího. Dívají se na celý zadaný dotaz spíše než na jednotlivá slova. Aktualizace Google Hummingbird byla navržena tak,aby lépe pochopila více "konverzační" typy vyhledávání, které jsou stále častější s nárůstem mobilních a hlasových vyhledávání.

Specifická klíčová slova (long tail keyword)

Specifická klíčová slova (long tail keywords) jsou málo frekventovaná klíčová slova, která jsou používána lidmi, kteří hledají něco velmi specifického. Odhaduje se, že více než 70% z hledaných výrazů na Google jsou specifická klíčová slova. Např. "digitální fotoaparát" je krátký a obecný výraz (710 milionů výsledků); "Canon Digital Rebel XTI 10.1mp digitální SLR Objektiv EF-S 18 - 55mm f/3.5-5.6 objektiv" je dlouhé a specifické zadání (54 tisíc výsledků).

Specifická klíčová slova:

  • přivedou více cílené návštěvníky na vaše stránky
  • jsou méně konkurenční
  • jasně ilustrují záměr hledajícího
  • udrží návštěvníky na vašich stránkách déle (pokud jste naplnili jejich přesné potřeby)

Obecně platí, že kratší a obecnější klíčová slova jsou vhodná pro provoz v rané nákupní fázi spotřebitele, když dělá široký průzkum na netu. Specifická klíčová slova jsou užitečná pro lidi, kteří směřují ke konci nákupního procesu, kdy už přesně vědí, co hledají.

 
Nahoru
 
Sdílet na: