banner

Obsah je král, forma je královna

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann)

Všichni víme, že podmínkou úspěchu v SEO jsou kvalitní texty. Jedná se o podmínku nutnou, ne však postačující. Musíme ke kvalitním textům přidat něco navíc.

 

Pár odstavců slohového cvičení nestačí

Originální text je často krátký a relevantní slovní spojení se v něm objevují jen párkrát. Je užitečné jej na stránce doplnit vysvětlujícími informačními boxíky nebo jiným souvisejícím textovým obsahem.

 

Odkazy a informační architektura

I když originální text doplníme souvisejícími informacemi, můžeme stránku pohřbít. Doslova. Pokud na ni nebudeme skoro vůbec odkazovat. Interní odkazy a informační architektura bývá zanedbávána u většiny webů, se kterými se setkávám.

Je vhodné připravit si seznam 10-20 nejdůležitějších landing pages našeho webu, navštívit v Google Webmaster Tools jeho statistiky a pak navšívit sekci Návštěvnost z vyhledávání -> Interní odkazy. Jestlipak mezi 10-20 nejodkazovanějšími stránkami nalezneme ty naše nejdůležitější? Pokud absentují, musíme se zamyslet, jak změnit informační architekturu webu.

 

Strojově zpracovatelný obsah

Do budoucna bude stoupat význam strojově čitelné struktury obsahu. Doporučená četba: microformats.org

 
Nahoru
 
Sdílet na: