banner

Na která klíčová slova máme cílit?

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann)

Určitě na taková, která webu přinesou návštěvnost a konverze. Ale která to jsou?

Většina lidí nejraději získává nápady ze statistik v Google Analytics. Tam však v budoucnu neuvidíme jednotlivá slova z vyhledávače Google kvůli údajné snaze Googlu ochránit soukromí uživatelů (Seznam a Bing zatím zůstávají OK). (Seznam po zveřenění článku zavedl obdobné opatření – pozn. aut.)

Nápovědu o klíčových slovech získáme při přípravě kampaní PPC, nástroje AdWords i Sklik umějí nabídnout různé variace klíčových slov, které jim předhodíme. Zanedbávaným zdrojem relevantních klíčových slov jsou Google Webmaster Tools, nevýhodou je krátká doba uchovávání dat a odtrženost od zbytku webové analytiky (konverze atd.).

Mocným nástrojem je www.ubersuggest.org, který se pokouší získávat nápady na související klíčová slova z našeptávače Google. Předloží vždy zadané klíčové slovo a jeho drobné modifikace, z našeptávače jich pak dostane dostane ještě více.

Klíčová slova poté pročistíme nejprve poloautomaticky s využitím nástrojů Web CEO a Collabim, získáme tak podmnožinu určitě relevantních klíčových slov. Zbytek seřadíme dle popularity zjištěné Collabimem (nebo přímo z AdWords či z Skliku), nejpopulárnější prověříme ručně. Posléze by měl následovat brainstorming, během kterého zúčastněné jistě napadnou další variace či synonyma. Ta opět proženeme Collabimem či nástroji pro přípravu kampaní PPC a dále pracujeme s těmi znich, jejichž hledanost uživateli je nenulová.

Celou dobu musíme pamatovat, že zákazníci často hovoří jiným jazykem než my, ke slovu se dostávají slangové výrazy, zkomoleniny a další havěť. Nesmíme jimi proto při analýze klíčových slov pohrdat.

 
Nahoru
 
Sdílet na: