banner

Když je dobro trestáno

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann)

Z pohádek jsme zvyklí, že konání dobra, potažmo jednání v dobré víře je odměňováno. V životě je tomu někdy naopak a smutná realita se nezastavuje ani před optimalizací webových stránek na rychlost. Připomeňme, že pomalé webové stránky jsou nejen zhoubou konverzí, ale nemají je rády ani vyhledávače.

Tammy Everts v UX Magazine nyní zveřejnila článek When Design Best Practices Become Performance Worst Practices. V něm varuje před třemi paktikami, které jsou správné z hlediska marketingu, avšak mohou zničit výkon stránek:

 

1) Obří banner nebo karusel na začátku stránky

Skvělý způsob, jak něco propagovat. Ale zpravidla se načte až jako poslední část stránky. Načítání lze přeorganizovat, což však vyžaduje úsilí (a měření) na straně vývojářů.

 

2) Tlačítka ve spodní části velkého banneru

Načtou se až úplně nakonec, pokud vývojáři aktivně nemění pořadí, ve kterém se objekty na stránce stahují a vykreslují. Někdy může být výhodnější tlačítka přesunout na horní stranu banneru.

 

3) Vývoj webu v příjemném prostředí

Pokud vývojáři používají rychlé počítače a rychlé připojení k Internetu, jak mohou vyzkoušet web v reálných situacích? Má smysl použít například nástroj WebPageTest.org pro simulování reálných uživatelů.

Rady Tammy Everts vypadají jednoduše, těžší může být jejich prosazení mezi vývojáři. Ale úsilí vynaložené ke komunikaci s nimi pomůže uživatelům i obchodním výsledkům webu

 
Nahoru
 
Sdílet na: