banner

Google rozdává červené karty

(Vyšlo v časopisu DIREKT, autor: Petr Nachtmann)

V posledních týdnech se množí zprávy o vlnách penalizací ve výsledcích vyhledávání Google. Všichni si musíme dávat pozor dvojnásobně.

 

Dva druhy penalizací

Pokud se dopouštíte z pohledu vyhledávače nepravostí ve snaze zlepšit pozice webu ve vyhledávání, můžete se stát terčem odvetné akce jeho administrátorů. V takovém případě zpravidla obdržíte notifikaci prostřednictvím Google Webmaster Tools (máte-li je aktivovány; od Seznamu zprávu nedostanete, protože podobný mechanismus postrádá). Zároveň nespí ani algoritmy, které zlobivé weby trestají automaticky. O jejich řádění na vašem webu zprávu nedostanete, jen poklesne návštěvnost z vyhledávání.

 

Přísní rozhodčí

Manuální penalizace Googlem zuří stále více na evropských trzích, v poslední době došlo k zákrokům proti zprostředkovatelům výměny odkazů na německém a italském trhu. Rovněž byly postiženy významné americké firmy zabývající se online marketingem. I v jejich případě vyvolalo hněv vyhledávače kupčení s hyperlinky.

 

Pekelné procesy

Nestačí mít čisté svědomí, pokud v nekalých praktikách nejedete. Možná v nich jede váš kolega. Konzultantka Jenny Halasz popsala na webu SearchEngineLand.com dlouho marný boj o záchranu klienta před penalizací Googlem. Nakonec se ukázalo, že zatímco SEO konzultant usilovně čistil web klienta od problematických zpětných odkazů, jiné oddělení vesele nakupovalo další zpětné odkazy z pochybných zdrojů. Konec trápení nastal administrativním úkonem: Bylo zakázáno provádět aktivity na webu bez souhlasu marketingového ředitele.

Opět se ukazuje nutnost průběžné kontroly nejen webů, ale hlavně lidí.

 
Nahoru
 
Sdílet na: