banner

Co je SEO?

SEO je zkratka z anglického výrazu Search Engine Optimization. Do češtiny se překládá jako optimalizace pro vyhledávače.

Nejčastějším způsobem nalezení informací na Internetu jsou vyhledávače. Mezi nejoblíbenější vyhledávače u nás patří Seznam a Google, v zahraničí Google, Bing, Yandex, Baidu a Naver. Vyhledávání je natolik frekventovanou aktivitou uživatelů internetu, že přední pořadí ve výsledcích vyhledávání je extrémně cenné. Převážná většina uživatelů klikne na několik prvních odkazů a jejich ochota kliknout na nižší odkazy v pořadí výrazně klesá. Málokdy uživatel navštíví druhou nebo další stránku výsledků.

Optimalizace pro vyhledávače je proces ovlivňující viditelnost webové stránky v „přirozených" neboli organických neboli neplacených výsledcích vyhledávání. Obecně platí, že čím výše a čím častěji se webová stránka objeví v seznamu výsledků vyhledávání, tím více uživatelů internetu tuto stránku navštíví.

 

Proto platí: abyste měli šanci prodat váš produkt, musíte být nalezeni!

SEO jako jedna ze strategií internetového marketingu se zabývá tím, jak vyhledávače pracují, co lidé na internetu hledají, jaké skutečné vyhledávací termíny nebo klíčová slova zadali do vyhledávače a které vyhledávače jsou danou cílovou skupinou upřednostněny. Optimalizace webových stránek může zahrnovat editaci jejich obsahu a kódování, aby se zvýšila jejich relevance pro konkrétní klíčová slova a byly odstraněny překážky pro jejich indexaci roboty vyhledávačů. Obecně se jedná o úpravy webu takovým způsobem, aby jej mohli roboti vyhledávačů snadno procházet a indexovat neboli zařazovat si stránky do své databáze. Nedílnou součástí optimalizace webu je také kontinuální tvorba nového obsahu. Důležité je i navazování vztahů s dalšími weby a získávání zpětných odkazů z jiných webových stránek. SEO nelze definovat jako stav, kterého lze jednou a navždy dosáhnout, ale jako dlouhodobý proces trvající po celou dobu života webu.

Cílem SEO je přivést na váš web relevantní návštěvníky, kteří následně provedou akci, kvůli které je web vytvořen (nákup v e-shopu, odeslání poptávky zákazníkem).

Optimalizovaný web pro vyhledávače

  • obsahuje dostatek relevantního, kvalitního a aktuálního obsahu
  • je populární a tedy přirozeně odkazovaný z jiných, zejména významných webů
  • je přístupný uživatelům i vyhledávačům
  • je rychlý z pohledu uživatelů i vyhledávačů
  • netrpí technickými problémy
 
Nahoru
 
Sdílet na: